Költséghatékony online marketing eszközök

Költséghatékony online marketing eszközök – egy sikeres vállalkozás építőelemei

Ami házadnak a biztos alapzat, marketinged számára a jól átgondolt fejlődési stratégia. Az építőanyag pedig a gondosan összeválogatott eszközök.

Listánkból kiderül, melyek azok az online marketing eszközök, amelyeket megfelelően alkalmazva költséghatékony módon szerezhetsz forgalmat vállalkozásod számára. Végül összeszedtük azt a néhány marketing technológiát, amivel hatékonyan és sikeresen irányíthatod és mérheted eredményeidet.

De mielőtt még belevágnánk a közepébe, jobb, ha megválaszolunk egy égető kérdést:

 

Milyen vállalkozások számára jó döntés az online marketing?

 

A kérdést egyszerűbb lenne a másik irányból megközelíteni, mégpedig, hogy kinek nem javasoljuk az online marketing eszközök használatát. Jóval rövidebb listát kapnánk:

Akiknek nem javasoljuk az online marketinget:

  • Akik kizárólag a személyes kapcsolatokra építenek vállalkozásukban
  • Akik – bármilyen okból is – inkább ismeretlenek szeretnének maradni a nagyközönség előtt
  • Akik célközönsége egyáltalán nincsen jelen az online téren (mára azonban ez szinte elképzelhetetlen)

Milyen vállalkozások számára ideális?

A választ legkönnyebben így tudnánk összefoglalni: az online marketing azok számára ideális, akiknek a célközönsége jelen van az online térben.

Tehát mindegy, milyen területtel foglalkozol, fogyasztók, vagy vállalatok az ügyfeleid, ha jelen vannak a virtuális térben, akkor el is tudod érni őket.

Na jó, de milyen eszközökkel?

 

Kedvenc online marketing eszközeink

1. PPC marketing

Vajon mennyire költséghatékony online marketing eszköz a fizetett hirdetés?

A kérdést gyakran megkapjuk, a válaszunk pedig mindig a következő: a leghatékonyabb, ha tudod, hogyan aknázd ki lehetőségeit.

De mindenekelőtt, egy rövid definíció:

A PPC marketing (Pay Per Click) ahogy azt neve is mutatja, egy olyan hirdetési mód, amelyben a hirdetési platform az általad feladott hirdetésre való kattintásokért számolja fel a költséget.

Bár számtalan PPC alapú platform létezik, a legtöbb vállalkozás számára elég a két legnagyobbra fókuszálni. Ezek a GoogleAds (korábban AdWords) és a Facebook Ads.

Mégpedig azért, mert ezzel a két csatornával az interneten jelenlévők 95%-át el lehet érni.

Egy sikeres PPC kampány rengeteg tényező függvénye, a lényeg mégis az, hogy a megfelelő előkészületekkel és egy jól átgondolt stratégiával vágj bele a hirdetésbe.

 

2. Social media marketing

Közösségi média jelenlétre minden vállalkozásnak szüksége van, efelől nem is lehet kétség.

Az, hogy pontosan milyen platformokon érdemes jelen lenni, már közel sem ennyire kézenfekvő. Ahogy az sem, milyen technikákkal és módszerekkel lehet a leghatékonyabban elérni potenciális ügyfeleinket.

Az egyszerűbb tájékozódás érdekében összeállítottunk egy rövid listát a legfontosabb platformokról és tudnivalóikról:

 

Facebook

Magyar felhasználói bázis: 6,75 millió felhasználó havi rendszerességgel (a magyar lakosság közel 2/3-a)

Közönség: Az utóbbi években rohamosan tolódik el a fiatalabb korosztályoktól. Elsősorban a 25-30 év feletti felhasználóknak érdemes kommunikálni.

Ideális kommunikáció: Rövid, frappáns, személyes bejegyzések a vállalkozásról, érdekességek és exkluzív tartalmak, aktív kapcsolat a követőkkel, közösségépítés

Instagram

Magyar felhasználói bázis: 2,5 millió felhasználó havi rendszerességgel

Közönség: a felhasználók legnagyobb részét a 18-24 év közötti korosztály teszi ki.

Ideális kommunikáció: Látványos, vizuális tartalmak, rövid videók (Reel-ek), story-k, rendszeres és következetes posztolás

LinkedIn

Magyar felhasználói bázis: 1+ millió fő havi rendszerességgel

Közönség: A felhasználók többsége a 30-49 korosztály képviselője

Ideális kommunikáció: A tökéletes platform egy üzleti kapcsolatokra, B2B ügyfélkörre építő vállalkozás számára. Üzleti háttérinformációk, a szakterületeddel kapcsolatos fontosabb jelenségek feldolgozása, hosszabb, átfogó bejegyzésekben. Részvétel a piaci szegmensed diskurzusaiban.

YouTube

Magyar felhasználói bázis: 5-6 millió néző havi rendszerességgel

Közönség: Talán ennek a platformnak a legváltozatosabb a közönsége. Elég annyit tudni, hogy az internethasználók 62%-a napi szinten YouTube-ozik.

Ideális kommunikáció: A videó készítés egy merőben más tészta, mint a „hagyományos” social media kommunikáció, így nehéz általános igazságokat megfogalmazni róla. Egy biztos technika, ha kezdetben nem próbálsz túl nagyot dobbantani és megmaradsz annál, amihez igazán értesz: értéket adni közönségednek.

TikTok

Magyar felhasználói bázis: 1,5 - 2 millió fő

Közönség: A legfiatalabb és leggyorsabban növekvő közösségi média csatorna, túlnyomó többségben a 10-19 év közötti demográfiával. Ez az életkor azonban rohamosan tolódik fölfelé, ahogy egyre többen csatlakoznak az idősebb korcsoportok közül is.

Ideális kommunikáció: Rövid, vicces, frappáns videók, amelyek követik az aktuális (és szinte naponta változó) TikTok trendeket. Magyarul érdemes összedolgozni valakivel, aki jártas a témában, hogy ne bízd a véletlenre az eredményeket.

 

3. SEO (keresőoptimalizálás)

Rendkívül hatékony online marketing eszköz, ha állandó, folyamatosan fejlődő és „ingyenes” forgalmat szeretnél vállalkozásod weboldala számára.

A SEO, magyarul keresőoptimalizálás nem is annyira eszköz, mint módszer, melynek a lényege, hogy weboldaladat, vagy átfogóbban, online jelenlétedet úgy építed fel, hogy az könnyen megtalálható legyen a keresőmotorok segítségével, így folyamatos és üzletileg releváns forgalmat tudjon bonyolítani. Ráadásul organikusan, tehát hirdetés nélkül.

A tengernyi SEO technika, varázslat és hosszú definiálás helyett az eredményes keresőoptimalizálás három legfőbb szempontját fejtjük most ki röviden:

  • Autoritás: Azaz hitelesség, megbízhatóság – a keresőmotorok és a látogatók szemében. Ennek fokmérője a weboldal múltja (hogy mennyi ideje aktív az interneten), a rámutató külső linkek, valamint az oldalon szereplő egyedi tartalmak, és a hiteles források, amelyekre hivatkozik.
  • Hasznos, értékes, céltudatos tartalmak: Olyan egyedi bejegyzések, amelyek értéket közvetítenek, tehát többet adnak, mint bármely más, az interneten aktuálisan elérhető tartalom a témában. Emellett, ha a cél a látogatói forgalom generálása, olyan témákat érdemes feldolgozni, amelyekre gyakran keresnek potenciális vásárlóid, ügyfeleid.
  • Következetesség: Mind rendszerességben, mind analitikában, mind tematikában kulcsfontosságú a következetesség. A rendszeres időközönként publikált tartalmak kedveznek a Google algoritmusának, de még ennél is fontosabb, hogy ezek a blogcikkek, videók, vagy bármilyen más online tartalmak egy jól körülhatárolható témakörbe tartozzanak. Ezáltal megbízhatóbbá válik weboldalad a keresőmotorok és a látogatók számára, de ami még fontosabb: a helyezéseid is nőni fognak a keresési találatokban.

 

4. Influencer Marketing

Miután a fentiek már készen állnak, közönséged rád tud találni az interneten, jelenléted pedig megragadja figyelmüket, jöhet másik kedvenc online marketing eszközünk, az influencer marketing.

Mivel rengeteg tévhit és fals elvárás övezi ezt a témát, igyekszünk röviden végig venni ezek közül a legfontosabbakat.

Mire figyelj, ha influencer marketing kampányba kezdesz?

  • Nem mindegy, hogy milyen influencerrel dolgozol: egy rosszul választott együttműködés károkat is tud okozni márkádnak. Miután kiválasztottad a kampányod célját, csak azután, annak megfelelően válassz influencert.
  • Maximalizáld ki a költségvetést: Bizonyos influencerekkel együtt dolgozni megdöbbentően költséges tud lenni. Nem is beszélve az időigényességéről, különösen, ha közvetlenül keresed meg őket. Ezért is érdemes olyan lehetőségek után nézni, ahol egy kidolgozott rendszeren keresztül egyszerre tudsz eljutni akár több száz influencerhez.

 

Honnan tudhatom, hogy mik az ideális online marketing eszközök vállalkozásom számára?

Minden vállalkozás és üzlet más-más technikákat, eszközöket és megközelítést igényel. Ezért is érdemes szakértő segítséget igénybe venni marketing stratégiád és eszközportfóliód kialakításához. Így nem csak a felesleges köröket, de a felesleges pénzköltést is megspórolhatod vállalkozásodnak.

Ha szeretnéd tudni, milyen lehetőségek rejlenek marketingedben, vedd fel a kapcsolatot csapatunkkal és segítünk kiválasztani a tökéletes eszközöket.